Då Drar vi igång!

Som jag nämnt tidigare ska jag inleda en ny fas i denna blogg.  Jag har funderat mycket kring vad en bloggstjärna egentligen är och till slut kommit fram till att jag inte riktigt vet. Därav mitt nya lilla experiment.......
En bloggare kan ju som sagt vara många olika saker och jag tänkte nu den närmsta tiden kasta mig huvudstupa in i det breda spektrat kallat: BLOGG. Jag ska testa på olika former utav det och helt ge mig hän åt ett par speciella områden.

De som skall behandlas är:


- Livsstilsbloggen. Förmodligen den enklaste och mest vanliga typen. Man skriver helt enkelt vad man gör om dagarna och kompleterar med bilder på sig själv ur ett gynnande perspektiv. Hit räknas bloggar som Blondinbella, Kenza, Stina-Lee och även fjortisbloggarna så som  Dessie och Kissie.

- Ung mammabloggen- Ojojoj, unga föräldrar verkar fascinera många och de drar läsare som aldrig förr. Är det drömmen om barn eller bara deras annorlunda livsval som lockar?  Det ska vi ta reda på! Hur jag ska få tag i en unge är ett senare problem. Hit räknas framförallt 17 år och trebarns mamma.

- Sportbloggarna. Detta är ett för mig helt obekantområde. Men jag ska göra mitt bästa och kolla championsleauge i en vecka om jag så måste (eller spelas den nu?) Här har vi Johan [Skånes bästa och största] som förebild.

- Modebloggen. Denna bloggform är fylld med bilder på avmagrade tjejer och bilder på bloggaren själv där man ser så trasig och nerknarakad ut som möjligt, photoshopad till max. Allt ska gära ha en "arty touch" och verka djupt. Det blir spännande! Inspirationen kommer från Elin Kling, Fashion Flash och Linn.

- Hemmarfixarbloggen. Är faktiskt en av mina favorit typer. Här finner man recept, dekorationer och inspirerande heminredning. Allt ska se så där ulledullegulligt ut. Man får gå in i detta med en desperate houswife mentalitet. Här finner man bland annat Underbaraclara och Husmusen.


Så det jag vill ha hjälp med är feedback. Vilken bloggform är bäst och varför?

Vi har en rolig vecka framför oss och jag kör i gång direkt med punkt nummer ett

-LIVSSTILSBLOGGEN

Just det! Ny blogg-form innebär nytt tema........

Fred
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0