Liten sminkskola: Del 1

Hej alla läsare (för ni har faktiskt blivit en del nu, tjoho!)
Idag tänkte jag i egenskap av hobby-makeup artist dela med mig av mina allra bästa sminktips. Tyvärr får vi ju inte plats med allt i ett inlägg (jag är ju rena rama uppslagsboken när det kommer till detta ämne!) så jag tänkte dela upp kursen i olika delmoment.

Så, del 1: Det perfekta underlaget!

Så här glåmig och oglammig ser jag ut till att börja med

1.Börja med att smörja in dig med en tonande dagcréme. Tänk brun! Du behöver inte vara så noga kring kanterna, det blir snyggt ändå!



2. Ta nu ditt brunaste brunpuder och go crazy! Här finns inget "less is more" snarare "less IS A BORE"!



3. Slutligen, för att förstärka effekten av en fabolus Mallis-bränna, applicera ett tjockt lager ljust läppglans. Idomin är egentligen det bästa! Återigen, var inte rädd för att måla utanför, det gör bara att dina läppar ser större ut!



4. No more glåmigt höst-nylle! Nu har du ett glamoröst Hollywood-fejs och är redo för en vända runt Stureplan! Du kommer att få allas blickar (självklart är dom bara avundsjuka!!)




För mer tips och inspiration kan ni besöka denna bloggerska! Hon är expert på det här området!

Lycka till!

//J

Kommentarer
Postat av: ida

HAHAHAHAHA

2008-09-22 @ 23:39:38
URL: http://ske
Postat av: Froo

JAG ÄLSKAR ER, och jag skickar the medicalbill för mitt besök hos doktor dängrot då jag helt vilt slog huvudet i skrivbordet efter en gråt/skrattattack efter att ha läst era inlägg. TJIPP!

2008-09-23 @ 17:15:09
URL: http://froodie.blogg.se/
Postat av: Nitania

Fast... ni gör ju samma sak som de andra "bloggstjärnorna" Jag hade förväntat mig att ni stod ut från mängden, gjorde något eget, inte härmade och drev med de stora bloggarna. Vart kommer meningen in?

2008-09-24 @ 10:40:35
URL: http://nitania.blogg.se/
Postat av: MikaelaM

hahahaha! KLOCKREN

2008-09-24 @ 21:37:10
URL: http://mikkaelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0